banner

חלק גדול מן העבודה בעסקים וארגונים קשור בניהול הקשר עם הלקוחות. גם אם העסק יתפקד בדיוק כמו שצריך ויתנהל בצורה הטובה ביותר, אם הוא לא יוודא שהקשר עם הלקוחות נשמר בצורה טובה, והם מקבלים את המענה והשירות הטוב ביותר – העסק פשוט לא יצליח.

העובדה שכיום ניתן לאחסן את כלל המידע באמצעים טכנולוגיים, ולגשת אליהם בתוך שניות בודדות מכל מקום בעולם, מאפשרת לשדרג מאוד את חווית השירות הניתן ללקוחות, ולהתאים להם את ההצעות והפתרונות בצורה הטובה ביותר. ואכן, כמעט לכל חברה או ארגון ישנה מערכת CRM אשר מאפשרת לה לנהל את הקשר עם הלקוחות בצורה יעילה, ולייעל בצורה משמעותית את מערך שירות הלקוחות.

מהי בעצם מערכת CRM ומה היא מאפשרת?

מערכת CRM (ראשי התיבות של Customer relationship management או בעברית "ניהול קשרי לקוחות") היא מערכת תוכנה המיועדת עבור עסקים, ארגונים וחברות כדי לנהל ולשפר את הקשר עם הלקוחות שלהם. היא מאגדת בצורה יעילה ופשוטה את כלל הנתונים הקיימים על אותו הלקוח, ומאפשרת גישה מהירה אליהם, למשל תוך כדי שיחת טלפון עם הלקוח.

בתוך המערכת ניתן למצוא מידע אודות תהליכי המכירה אל מול הלקוח, הצעות מחיר שניתנו לו, פניות קודמות שלו וכל נושא אחר הקשור בלקוח. ישנן לא מעט מערכות CRM שפותחו על ידי חברות ברחבי העולם, כאשר כל אחת מהן חזקה בנושאים מסוימים, וההחלטה על המערכת המתאימה ביותר היא לא תמיד החלטה קלה.

כיצד בוחרים מערכת CRM עבור החברה שלי?

לבחירת מערכת CRM מתאימה ישנה חשיבות רבה וקל לטעות בין כל האפשרויות. לכל עסק או ארגון ישנם צרכים משל עצמו ובחירת מערכת מתאימה מאפשרת להשתמש עם המערכת בצורה יעילה הרבה יותר. אמנם, לרוב כאשר מדובר על בעלי עסקים, אין להם את הידע הדרוש לגבי ההבדלים הקיימים בין מערכת אחת לשנייה, וממילא הם מתקשים להחליט בדבר המערכת שתתאים עבורם בצורה הטובה ביותר.

לכן, חברת טופמי מעניקה ללקוחות הבוחרים לבצע הטמעת מערכת CRM באמצעות החברה, שירות ייעוץ מקיף המסייע לבעלי העסקים להחליט לגבי המערכת שתתאים בצורה הטובה והיעילה ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלהם.

ממשק המשתמש במערכות CRM

אחד הדברים החשובים בכל מערכת CRM הוא ממשק משתמש פשוט ונוח לשימוש. גם כאשר המערכת יודעת לבצע כמות גדולה של אפשרויות, אם העובד שיושב עם המערכת, לא מצליח בסופו של דבר להשתמש בכל היכולות והאפשרויות הללו, אין להן באמת ערך עבור החברה.

לכן, חלק חשוב מההחלטה על מערכת CRM עבור כל עסק או ארגון צריך להגיע תוך התחשבות בפשטות הממשק ועד כמה יהיה קל ללמוד לתפעל את כלל האפשרויות הרבות הקיימות בכל מערכת.

במערכות רבות ישנה אפשרות להתאים את ממשק המשתמש לפי הצרכים הספציפיים של החברה, וכך כל עובד יוכל לקבל את המסך המתאים ביותר עבור הדברים בהם הוא עוסק, ולעבוד בצורה מהירה ויעילה הרבה יותר. בסופו של דבר, פשטות ויעילות ממשק המשתמש צריך להיות חלק חשוב מאוד מן ההחלטה על בחירה במערכת אחת על פני מערכת אחרת.

איך מבצעים הטמעה של מערכת CRM?

גם את המערכת הפשוטה ביותר לשימוש, לוקח לכלל העובדים זמן מסוים כדי ללמוד ולתפעל. במקרים בהם מדובר על עסק שכבר עובד ויש לו לקוחות, גם בזמן הזה חייבים לאפשר שירות לקוחות ברמה גבוהה. ולכן, כדאי מאוד לבצע הטמעה של המערכת באמצעות חברה כמו טופמי אשר תסייע לכם לצלוח את תקופת ההסתגלות ללא שהלקוחות ישימו לב בהפרעה כלשהי בשירות שהם מקבלים.

צור קשר דילוג לתוכן