אוטומציה מתייחס לתהליכי עבודה אוטומטיים. אותם תהליכים המבוצעים בעיקר על ידי כלים טכנולוגיות ומערכות ממוחשבות, בינה מלאכותית ויצירת תבנית מסוימת בהתאם לצרכי בית העסק. הליכי אוטומציה כבר מזמן החברים הטובים ביותר של כל בעל עסק הרוצה לשדרג ולייעל את הפעילות בעסק, להשיג יותר לקוחות ויותר מכירות, לחסוך בהוצאות לצד הגדלת בהכנסה ולחסוך משמעותית בזמן עבודה שלו ושל העובדים שלו. לדבר על ההתקדמות של הטכנולוגיה והאינטרנט זה כבר נדוש, עכשיו זה הזמן להכיר ולדעת כיצד לרתום את הכוח הזה לטובתכם באמצעות תהליכי אוטומציה שישדרגו את החברה/הארגון שלכם.
היתרונות של תהליכי אוטומציה בארגון שלכם:
- חיסכון בעלויות – באמצעות שימוש בתהליכי אוטומציה בעסק שלכם תוכלו לחסוך משמעותית בעלויות השונות בהוצאות הקמפיינים, עלויות עובדים, עלויות סחורה, בלאי מופחת ועוד. כל אלה יחסכו משמעותית בהוצאות העסק, וככל שהארגון גדול יותר כך ההשפעה תהיה גדולה יותר על היבט ההוצאות וההכנסות בעסק.
- ייעול תהליכים – אוטומציה מאפשרת לשפר ולייעל תהליכים שונים בארגון, בין אם על ידי ביצוע פעולות שונות באופן מיידי וסיסטמתי ובין אם על ידי ניתוח נתונים, הנפקת דוחות ובקרה. פיין טיונינג במחלקות ובתהליכי עבודה שונים בעסק שלכם יכולה להפוך אותו למשמעותית יעיל יותר, לשפר את התוצרת, להגיע גם אל שביעות הרצון של הלקוחות שלכם ועוד.
- חיסכון בזמן – כמובן שאחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הליכי אוטומציה הוא כמובן נושא החיסכון בזמן. על ידי כך שתתנו לכלים ותוכנות ממוחשבות לבצע פעולות שונות במקומכם או במקום העובדים שלכם תוכלו לחסוך בזמן יקר, הנחשב כיום למשאב אפילו יקר יותר מכסף.
- פוטנציאל צמיחה מהיר וגדול יותר – על ידי כך שתחסכו בזמן עבודה, תשדרגו ותייעלו תהליכים בארגון ותמקסמו את הרווחים שלכם, תוכלו ללא ספק לייצר פוטנציאל צמיחה גדול ומהיר יותר לעסק שלכם.
גיוס לידים לעסק באמצעות אוטומציה שיווקית:
אחת העבודות החשובות ביותר בעסק שלכם היא העבודה של מחלקת השיווק. העבודה שלה היא להביא לקוחות חדשים לעסק. עוד לפני שהם הופכים ללקוחות הם נקראים "לידים" או מתעניינים אם תרצו. אותם אנשים שהשאירו פרטים באתר שלכם, דף הנחיתה שלכם או בפרופיל העסקי שלכם. אותם אנשים מתעניינים ככל הנראה במוצר או בשירות שלכם ובהתאם לאיכות הקמפיין שאתם מנהלים הם יהיו יותר מדויקים ורלוונטיים להפוך ללקוחות שלכם. הטיפול בלידים מצריך זמן של עובדים, ניתוב נכון של הלידים אל אנשי המכירות או המחלקה הרלוונטית, טיפול יעיל ומהיר בלידים, תיעוד השיחות עמם ועוד. בנוסף, גם הקמפיין עצמו המצריך בנייה של תשתיות כמו דף נחיתה/אתר אינטרנט, ניהול טפסי יצירת קשר, דיוור לתפוצה, חזרה טלפונית ללקוח ועוד. כל אלה יכולים להתבצע הרבה יותר מהר ובקלות באמצעות תהליכי אוטומציה שונים, כולל טיפול בלידים קרים ותיעוד המידע של הלקוחות לאורך הדרך.
שימוש באוטומציות כדי להגדיל מכירות:
הדרך מהיחשפות למותג שלכם ברחבי הרשת, דרך השארת פרטים והפיכה ללידים ועד ללקוחות משלמים בפועל נקראת מסע לקוח. באמצעות אוטומציה תוכלו לשפר את מסע הלקוח, להתנהל טוב, מהר ויעיל יותר מול הלקוחות שלכם, הקיימים והפוטנציאליים, ולספק להם מענה מהיר יותר, לחסוך בזמן וכוח אדם ולבצע עוד מגוון פעולות אוטומטיות, החל מהקצאת לידים, שליחת ניוזלטרים וSMSים, יצירת דוחות ועוד.
שיפור השירות ללקוחות שלכם באמצעות אוטומציה:
דרך נהדרת נוספת לעשות שימוש באוטומציה היא כמובן לשפר את השירות ללקוחות שלכם. באמצעות כלים שונים תוכלו להעניק ללקוחות שלכם תשובות מהירות ואפילו מיידיות. לדוגמה: באמצעות 'צאט בוט חכם תוכלו לספק ללקוחות שלכם מענה באתר, בפייסבוק או בוואטסאפ באופן אוטומטי, למגוון שאלות נפוצות שונות. הצ'אט בוט החכם יוכל גם לספק מידע ולהציע שירותים/מוצרים שלכם, לגבות תשלום אונליין מהלקוחות ולמכור עבורכם 24/7, להוציא ללקוח חשבונית באופן אוטומטי לאחר רכישה ועוד. שימושים שונים לצ'אט בוט יכולים להיות קביעת פגישות/תורים, שליחת דוחות, החתמת הסכמים ועוד. כל אלה יבוצעו באמצעות הליכים אוטומטיים ללא התערבות של גורם אנושי אלא לבקשת הלקוח בלבד, מה שיחסוך לכם זמן עבודה יקר של העובדים שלכם ויאפשר לכם להעניק ללקוחות שירות טוב, מדויק ומהיר יותר, ואפילו לאחר שעות הפעילות של העסק.
לסיכום; שימוש באוטומציה כבר מקיף אותנו במגוון תחומים בחיים, גם אם איננו שמים לב לכך בהכרח. היא הופכת את הפעולות בעסק לפשוטות ומהירות יותר ומספקת יתרונות רבים לבעל העסק ולעובדיו כמו חיסכון כלכלי, מתן שירות טוב יותר ללקוחות, התייעלות בזמנים ובהליכי עבודה ועוד. לייעוץ והטמעת מערכת CRM ומערכות אוטומציה בעסק שלכם צרו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.