banner

מערכת CRM הינה מערכת לניהול קשרי לקוחות. המערכת מתחברת למכשירים השונים בעסק (מחשבים ניידים, נייחים, טאבלטים, סמארטפונים ועוד) ומאפשרת ניהול המידע והלקוחות בארגון ממקום אחד מסודר. על אף היתרונות הרבים של מערכת CRM לבתי עסק וארגונים שונים הרי שמרביתם כלל אינו מנצל כראוי את הפוטנציאל הגלום במערכות אלה.

כלומר, הם עושים שימוש בכלים כאלו ואחרים במסגרת המערכת, אולם רחוקים מלמצות את מלוא הפוטנציאל של מערכת מקצועית שכזו כדי לחסוך בזמן יקר, כסף ומשאבים ולמקסם את הפעילות המקצועית והכלכלית בעסק. בכתבה זו נסקור כמה מהדרכים הטובות ביותר להגביר את הפרודוקטיביות בעסק באמצעות מערכת CRM.

החשיבות של מערכות CRM לארגונים

מערכת CRM יכולה לכלול עשרות כלים והתאמות שונות אשר עשויות להשתנות בין ארגון אחד לאחר בהתאם לצרכיו. בעוד ארגון אחד יכול לעשות שימוש בכלים מסוימים, הרי שארגון אחר לא בהכרח צריך אותם. התאמת הכלים הנכונים לצרכיו של הארגון יאפשרו למנהלי ועובדי הארגון לארגן את המידע בעסק בצורה נכונה ומסודרת יותר, לגשת את המידע בצורה מהירה יותר ולהגיע אל הלקוח בצורה מקצועית ונכונה יותר.

כמו כן, שימוש נכון וממוקד יותר במערכת יאפשר לתעל תהליכים ארגוניים שונים, לחסוך בזמן עבודה, לאפשר התנהלות מקצועית יותר ובכך להפחית את הזמן והמשאבים הנדרשים בהפיכת ליד ללקוח משלם.

איך CRM משפר את הפרודוקטיביות בארגון?

  • התאמת הכלים במערכת לצרכי העסק – השלב הראשון דורש אפיון מתאים. ככל שהאפיון הוא קפדני ומפורט יותר כך נוכל לקבל מבט על מדויק יותר על תהליכי השיווק והתפעול של העסק. בצורה זו תוכלו לברור באילו כלים אתם צריכים להשתמש, כיצד להשתמש בהם ולבנות אסטרטגיית תפעול מתאימה ואפקטיבית יותר.
  • חיבור המערכת לקמפיינים שונים – לידים יכולים להגיע ממגוון מקורות תנועה וחשוב שכל אלה יהיו מחוברים למקום אחד – מערכת ה-CRM שלכם. בעלי עסקים לרוב מנהלים את הלידים שלהם באופן ידני, בין אם באמצעות קבצי גוגל, קבצי וורד או אקסל במחשב או גרוע יותר – ביומן ידני בשולחן המחשב. 
  • נגישות מכל מקום – העובדה שניתן לחבר את מערכת ה-CRM שלכם למכשירים שונים ולהתחבר למערכת מכל מקום ובכל זמן (כל עוד יש חיבור לאינטרנט) תאפשר לכם להיות יעילים ופרודוקטיביים יותר בהתנהלות עם הלקוחות שלכם, בקבלת שיחות גם מחוץ למשרד, במציאת נתונים מהירה גם מחוץ למחשב וכו'.
  • ניהול וגיוס עובדים – בדרך כלל הכשרה וניהול של עובדים דורשים זמן, סבלנות ומאמץ רב. באמצעות מערכת CRM תוכלו לצלם שיעורי הכשרה בחדשה, טקסטים, חוברות עבודה ועוד. כל אלה יהיו נגישים לעובדים החדשים שלכם באמצעות המערכת ותוכלו לחסוך בזמן ובעלויות עבודה יקרות לצוות או אדם שיבצע את ההכשרות.
  • הסקת מסקנות – באמצעות המערכת ניתן לאסוף המון מידע אודות הארגון, לקוחותיו ואפילו על פעילות העובדים, עמידה ביעדים, הגדרה וניהול משימות, מעקב ביצועים לכל עובד באופן ספציפי ועוד. את כל הנתונים הללו ניתן ללמוד מדוחות שונים אותם ניתן להפיק במערכת, להסיק מהם מסקנות ולמצוא בדיוק את הנקודות הנדרשות בשיפור. 

רוצים לשפר את הפרודוקטיביות של החברה שלכם? צרו עימנו קשר עוד היום ונשמח לאפיין ולהתאים עבורכם את מערכת ה-CRM הנכונה ביותר עבורכם.

צור קשר דילוג לתוכן