banner

אחד הדברים החשובים ביותר בכל ארגון עם עובדים הוא כמובן לשמור על מוטיבציה בקרב העובדים. כידוע העוסקים הם חלק חשוב מאוד מהצלחת העסק ולמעשה מכיוון שבעל העסק לא יוכל לעשות הכול בעצמו, הוא תלוי במידה רבה בתפקוד של העובדים שלו. משום כך מושקע לא מעט בתדריכים, הרצאות וסדנאות לשיפור המוטיבציה בקרב העובדים. לעתים באמצעות פעולות פשוטות יותר כמו שימוש במערכת הCRM של החברה ניתן יהיה להגביר את המוטיבציה בקרב העובדים הן כאינדיבידואלים והן ברמת הצוותים והמחלקות. מערכת CRM כאמצעי להגברת המוטיבציה בעסק שלכם תהיה אחד הכלים החשובים ביותר שתעשו בהם שימוש. בואו נבחן כיצד זה עובד.

כיצד משמשת מערכת CRM כאמצעי להגברת המוטיבציה בצוותים?

מערכת CRM מאפשרת לנו לנהל את העסק, העובדים, הלקוחות והמשימות השונות בעסק. המערכת היא הגרעין המרכזי של הארגון שלנו למעשה ועל ידי הצבת מטרות אישיות וקבוצתיות לעובדים שלכם תוכלו להגביר את המוטיבציה בצורה משמעותית שגם תפקיד לכם, כעסק, תוצאות משמעותיות וטובות יותר. כיצד זה עובד? מאוד פשוט: כאשר אנו יוצרים מטרות לעובדים שלנו אנו למעשה יוצרים תחרות ומעוררים את היצר התחרותי של העובדים. כאשר אלה נבחנים תחת זכוכית מגדלת ויודעים זאת – הם יתנו מעצמם יותר וירצו להגיע לביצועים ותוצאות טובים יותר. תחרותיות יוצרת מוטיבציה ומגבירה אותה ככל שהתחרות היא אינטנסיבית יותר או כאשר מוצע פרס לעובדים המצטיינים למשל. אין זה משנה אם מדובר במטרות אישיות או קבוצתיות, סביר להניח שאלה יספקו תוצאות טובות יותר משמעותית.

דוגמה – כיצד זה עובד?

נניח שהחברה שלכם משווקת תוספי תזונה לספורטאים ורוצה לשמור לפחות על 70% מהלקוחות הקיימים שירכשו מלאי נוסף לאחר 3 חודשים. הנתון כרגע עומד על 40%. לאחר מחקר מעמיק בנושא אובחן כי יש בעיה במנגנון הפולואו אפ של החברה. באמצעות יצירת מנגנון חדש הכוללת מיילים, SMSים ואפילו שיחות טלפון לאורך תקופת השימוש הראשונית במוצר ניתן יהיה להשיג תוצאות טובות יותר ואחוזים גבוהים יותר של לקוחות חוזרים. באמצעות מערכת CRM ניתן יהיה ליצור תחרות בין העובדים, למדוד תוצאות, ליצור משימות, לנתב לקוחות ועוד. כמובן שבאמצעות המערכת המתאימה ניתן יהיה גם לשלוח את אותם SMSים, מיילים לתפוצה וכו'.

איך להציב מטרות ברורות ומדידות לעובדים שלכם?

  • מיקוד – המטרות שאתם מגדירים לעובדים ולמנהלים שלכם, לצוותים או למחלקות, צריכים להיות מדידות וברורות. לדוגמה: אם הצבתם יעד של סכום הכנסה כלשהו – העובדים צריכים לדעת בדיוק את הסכום המדובר. אם הצבתם יעד לכמות מכירות מסוימת או כמות לקוחות חוזרים – צריך להיות מספר ברור.
  • ריאליות – חשוב להגדיר מטרות ריאליות הן מבחינת בעל העסק והן מבחינת העובדים או המנהלים האמורים להגשים את המטרה. יש לזכור שלעתים העובדים לא יהיו במנטליות דומה למנהלים או לבעלי החברה ולכן עליכם להגדיר מטרות ריאליות ולהעלות אותן בהדרגה.
  • ניתוח ומדידה – את המטרות הללו חייב שיהיה אפשר למדוד באמצעות מערכת הCRM של החברה שלכם. לדוגמה: עסקאות המבוצעות דרך המערכת ומתעודות בה, לקוחות חוזרים שבוצע להם פולו אפ ועוד.
  • לתחום בזמן – בסופו של דבר המטרות צריכות להיות מדידות גם בזמן ולא רק בתוצאות עצמן. הגדירו זמן ברור: שבוע, חודש, רבעון, חצי שנה, שנה – ככל שהמטרות יהיו תחומות בזמן כך תהיה יותר מוטיבציה להשיג את המטרה בזמן ולעשות לעובדים שלכם סדר בארגון הפעילות שלהם במטרה להגיע אל המטרה.

לסיכום; מערכת CRM כאמצעי להגברת המוטיבציה בקרב העובדים שלכם היא בהחלט כלי מומלץ ואיכותי. אנו ממליצים בחום לייצר תחרותיות ולהקצות משימות ויעדים לעובדים והצוותים שלכם לעתים קרובות, לתחום אותם בזמן ונתונים מדידים ולעקוב אחר הביצועים באמצעות המערכת.

צור קשר דילוג לתוכן