banner

מערכות CRM הפכו להיות חלק בלתי נפרד מכל חברה או עסק בעולם המודרני שרוצה להצליח ולהתפתח. למעשה, הניהול של העסק ללא מערכת מתאימה עלול להיות מכשול רציני בדרך להגשמת יעדי החברה ולהגדלת הרווחים. כאשר חברה או עסק רוצים להתחיל ולהשתמש עם מערכת CRM חדשה, או לעבור ממערכת שלא מספקת את הדרישות שלה אל מערכת מתקדמת יותר – הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות הוא להתאים בין הצרכים הייחודיים של החברה לבין המערכת המתאימה ביותר.

גיבוש אסטרטגיה לאפיון מערכת CRM לארגון:

בשוק ישנן לא מעט מערכות CRM, כאשר לכל אחת יתרונות וחסרונות שאותם האדם הממוצע יתקשה להכיר ולכן חשובה אסטרטגיה לאפיון מערכת CRM. גם אדם שעבד בכמה חברות ומכיר אולי כמה מערכות, לא מכיר את כל האפשרויות והיכולות של כל מערכת, ובטח לא את כל המערכות הקיימות בשוק. ועל כן, בכדי למצוא את המערכת המתאימה חייבים עזרה מאנשי מקצוע בתחום הטמעת המערכות, אשר יודעים כיצד לנתח את הצרכים של כל לקוח, למפות אותם ככל שניתן ולהגיע אל ההחלטה הטובה ביותר בדבר המערכת שתתאים בצורה הטובה ביותר עבורו.

כיצד מבצעים מיפוי מלא של צרכי הלקוח?

ההבנה כי לכל לקוח ולקוח יש צרכים שונים ויש צורך להתאים לו מערכת מתאימה היא הבסיס למציאת המערכת המושלמת. השלב הראשון הוא מיפוי מלא של צרכי הלקוח בישיבה משותפת של אנשי המקצוע עם אנשי החברה, והגעה אל מפה מלאה המפרטת את הצרכים של הלקוח והדרישות שלו מן המערכת. לאחר מכן נבחנת ההתאמה של המערכות השונות הקיימות בשוק עד להגעה אל ההחלטה אודות המערכת המתאימה ביותר בהתאם למיפוי שנערך עם הלקוח.

אילו נושאים כוללת מפת הלקוח?

מפת הלקוח חייבת לעבור בין כל מחלקות החברה ולהקיף את כלל הצרכים הקיימים של כל המחלקות. בין אם מדובר על מחלקת השיווק, מחלקת המכירות או התמיכה הטכנית כולם משתמשים בסופו של דבר עם המערכת וחייבים לוודא שהמערכת מתאימה בצורה הטובה ביותר עבור הצרכים שלהם. למעשה, עבודה על מערכת לא מתאימה לא רק מסרבלת את העבודה, אלא יכולה לגרום לתקלות ובעיות של ממש בשירות הלקוחות. ועל כן, כדאי מאוד לוודא שהמערכת שאתם בוחרים היא המערכת המתאימה ביותר עבור צרכי כלל המחלקות בחברה.

הטעמה של מערכות CRM בקלות

שלב האפיון והמיפוי של צרכי הלקוח הוא ללא ספק אחד השלבים החשובים בדרך לעבודה עם מערכת חדשה. אולם, גם כאשר מגיעים אל ההחלטה אודות המערכת המתאימה, יש עוד דרך ארוכה שצריך לעבור עד שהעובדים ידעו לתפעל את המערכת ולעבוד איתה כמו שצריך. החלק הזה של העבודה הוא לעיתים חשוב מאוד לצורך שמירה על רצף התפקוד של החברה, שלא רוצה שהלקוחות שלה ישימו לב שישנן בעיות ואי יכולת לתת שירות כרגיל. ועל כן, חשוב לבחור בחברה מקצועית ובעלת ניסיון אשר מחזיקה באנשי מקצוע המתמחים בהטמעה של מערכות CRM שונות אצל חברות וארגונים. תהליך שכזה מפחית בצורה משמעותית את חבלי הקליטה של המערכת החדשה, ומאפשר לחברה להמשיך ולהתנהל עם המערכת החדשה מבלי שהלקוחות ישימו לב לשינוי כלשהו. חברת טופמי הינה אחת החברות המובילות בתחום הטמעת המערכות בישראל, והיא מחזיקה באנשי המקצוע המובילים והמנוסים בתחום, המכירים היטב את המערכות השונות ואת היתרונות שלהן. הניסיון והידע הרבה שלהם יוכלו לסייע לכם להגיע אל ההחלטה הטובה ביותר אודות המערכת שתתאים לצרכי החברה בצורה המדויקת ביותר. כמו כן, אנשי החברה ילוו אתכם לאורך כל תהליך הטמעת המערכת ויסייעו לכם להכיר את כל התכונות והיכולות שלה בתוך הזמן הקצר ביותר.

צור קשר דילוג לתוכן