banner

אחד הנושאים החמים ביותר כיום בעולם העסקי, אשר עוד ועוד מנהלי ארגונים וחברות נחשפים אליו מדי יום הוא תחום ה – BI. BI אלו ראשי התיבות של המילים Business intelligence ובתרגום לעברית בינה עסקית. מדובר על טכנולוגיה אשר מסייעת לבעלי עסקים ומנהלי ארגונים לקחת את המידע הרב שהם אוספים, ולהפוך אותו למשהו בעל ערך עבורם. בעזרת בינה עסקית (BI) אפשר לקחת את המידע, להפיק ממנו תובנות בעלות ערך רב, אשר יסייעו להבנת ההשפעה של החלטות העבר וקבלת החלטות עסקיות לעתיד. למעשה, מאז הטכנולוגיה פרצה לחיינו והפכה את עולם המידע למשהו עצום שבני אדם מתקשים לשלוט בו, הצורך בשימוש עם בינה עסקית (BI) הפך למשהו שאי אפשר בלעדיו.

היתרונות בשימוש עם מערכת בינה עסקית (BI)

לשימוש עם בינה עסקית (BI) עבור חברות וארגונים ישנה השפעה חיובית עצומה לטווח הקצר והארוך. בין היתרונות שניתן למנות בשימוש עם בינה עסקית (BI) תוכלו למצוא:

  • ניהול של תהליכי מכירה בצורה טובה ויעילה הרבה יותר בזכות ניתוח נכון של המידע אודות תהליכי מכירה שהתרחשו בעבר.
  • התמודדות טובה יותר עם לקוחות – בעזרת מערכות בינה מלאכותית אפשר לנתח ולהבין מהם הדברים הטובים ביותר שעוזרים להתמודד עם בעיות שנפוצות בהתנהלות מול הלקוחות.
  • איתור של לקוחות חדשים – בעזרת שימוש נכון במערכת ניתן להבין בצורה טובה יותר כיצד לפנות אל הלקוחות הפוטנציאליים של החברה ולשכנע אותם לרכוש את המוצר או השירות שהחברה מספקת.

מאיפה המערכת שואבת את הנתונים שלה?

מערכת בינה מלאכותית משתמשת עם מנוע עוצמתי אשר שואב מידע ממקורות שונים, ובהם בראש ובראשונה המערכות שבהם משתמשים לניהול העסק. זאת, בתוספת של מידע זמין הקיים באינטרנט וברשתות החברתיות אשר המערכת יודעת לקלוט ולנתח בצורה חכמה. כאשר המשתמש צריך לקבל מידע אודות דברים הקשורים בחברה, הוא נכנס למערכת, מקליד את השאילתה ומקבל תוצאות המבוססות על המידע הנ"ל. התשובה מונגשת למשתמש באמצעות טבלאות, תרשימים וגרפים אשר מקלים על הבנת החומר וממילא על הפקת תועלת ממנו. המערכת מחוברת כל העת אל רשת האינטרנט והיא יודעת לעדכן בזמן אמת את הנתונים וממילא את התשובות שהיא נותנת, וכך אתם מקבלים את התשובה המדויקת ביותר לשאלה שלכם.

מערכות בינה עסקית (BI) מהדור החדש

בעבר היה נהוג לכנות את מערכת הבינה העסקית בתור מערכת דוחות. זהו כינוי אשר היה מתאים למערכות הישנות אשר מבוססות על הוצאת נתונים יבשים ממסד נתונים, מבלי יכולת להבין את מה שקורה בין השורות ולקרוא מגמות שאפשר להבין מן הנתונים. כיום לעומת זאת, המערכות מאפשרות לחקור את הנתונים בזמן אמת, ולאתר מגמות שאפשר להבין מתוך הנתונים הקשורים בשאילתה של המשתמש. כמובן שגם במערכת הללו ניתן להפיק דוחות מפורטים וברורים בכל פורמט, ולהשתמש בעזרי תצוגה שונים המקלים על הפשטת המידע. ישנו כלי המכונה story אשר מאפשר לצלם מסכים מתוך המערכת, וליצור מהם מצגת שממנה תוכלו להציג את הנתונים בצורה נוחה ויעילה בכל עת שתרצו.

מערכות בינה עסקית לטווח הקצר והארוך

שני הסוגים העיקריים של מערכות בינה עסקית נבדלות לטווח השימוש בהן. בעוד מערכות לטווח הקצר (בד"כ שנתיים-שלוש) משמשות בדרך כלל עבור מספר מטרות בודדות שאיתן המערכת אמורה להתמודד, מערכת הטווח הארוך משוכללות ומורכבות פי כמה. המערכות לטווח הארוך מיועדות בדרך כלל עבור חברות וארגונים גדולים המפעילים אופרציות מורכבות ועליהם לקבל דיווחים תקופתיים של נושאים כמו דוחות רווח ומאזן, חריגות תקציביות וכדומה. מערכות לטווח הארוך נפוצות במקומות כמו: בנקים, חברות יצרניות, חברות אשראי, מפעלים, ארגונים ממשלתיים ועוד.

כיצד מבצעים הטמעה של מערכת בינה עסקית?

הטמעה של מערכת בינה עסקית (BI) הינה פרויקט של ממש הדורש לא מעט יכולות ומשאבים. ולכן, אם החלטתם על הצטרפות למערכת שכזאת, כדאי שתפנו אל חברה המתמחה בהטמעת מערכות לחברות. חברה כזאת היא למשל topme אשר נחשבת בין המובילות בארץ בתחום. בין היתר החברה מטמיעה מערכות מסוגים שונים ובהם מערכות עסקיות רבות ומחזיקה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום ההדרכה למערכות הללו. אז אם אתם מתעניינים בהטמעה של מערכת בינה עסקית אצלכם בארגון או בעסק, הכתובת המתאימה ביותר עבורכם הם אנשי המקצוע של חברת topme.

צור קשר דילוג לתוכן