מערכות ה-CRM הפכו כבר ממזמן להיות הדרך המובילה לניהולו של עסק ומערך שירות הלקוחות, והן ללא ספק מספקות את המענה הטוב ביותר כדי להעניק ללקוחות שירות מקצועי ומותאם אישית. למעשה, הן כבר לא נועדו רק עבור שירות הלקוחות ואגירת המידע עליהם, אלא הן הפכו להיות חלק בלתי נפרד מניהול העסק, ומשמשות למגוון רחב של מטרות כמו הפקת מידע רלוונטי מתוך נתוני העסק, ניתוח שלו, ומעקב אחרי שינויים שמתרחשים כדי להסיק מסקנות מהירות ולגבש אסטרטגיה לעתיד. למעשה, ככל שהמערכת שבה משתמשים מכילה יותר אפשרויות, כך היא גם מורכבת יותר לשימוש והלימוד של השימוש בה לוקח יותר זמן. ולכן, ישנה חשיבות רבה לבחירה במערכת כזאת שאמנם מכילה המון אפשרויות, אך היא בעלת ממשק משתמש פשוט וקל ללמידה.
מהו לוח הבקרה במערכות CRM?
במערכת CRM לוח הבקרה נועד כדי לאפשר למשתמשים לראות את המידע החיוני ביותר בצורה ויזואלית וברורה, תוך הצגת הנתונים בזמן אמת ובצורה קלה להבנה ולניתוח. בין הנתונים שאפשר להציג בלוח הבקרה: מידע על תהליכי המכירה הפעילים, מידע על תהליכי השיווק, מידע עדכני על הלקוחות שמקבלים שירות ועוד. בעזרתם של תרשימים, גרפים או טבלאות המשתמש יכול לקבל תמונת מצב מהירה של כל דבר בעסק, מבלי שהוא צריך להיכנס לעומק הנתונים, ולעדכן אסטרטגיות עסקיות בהתאם לצורך בזמן אמת.
טיפים לשימוש עם לוח הבקרה בצורה נכונה
לוח הבקרה הוא מסך שמשותף בדרך כלל בין משתמשים שונים במערכת, בדרך כלל עובדים של העסק שעוסקים בתחום אחד. מהסיבה הזאת ישנה חשיבות לבניית הלוח בצורה נכונה, כזאת שתתאים לצרכים של כולם, תוך שימוש עם מדד אחיד לכלל הגרפים והדיאגרמות כדי שיהיה אפשר להבין בקלות כל דבר שמופיע בלוח הבקרה. צריך להבין שבניית לוח בקרה מקצועי ויעיל זה לא דבר שמגיע בקלות, אלא משהו שדורש שיפור מתמיד, וביצוע של בדיקות תכופות כדי לוודא שאין עוד משהו שצריך לשנות או לשפר. בסופו של דבר, לוח הבקרה הוא דבר חשוב מאוד שנועד לחסוך בזמן, וכל זמן שתשקיעו בו – יחזיר את עצמו בתוך זמן יחסית קצר.
כיצד לעצב את לוח הבקרה בצורה נכונה?
הרבה פעמים יש נטייה לחשוב שככל שנוסיף יותר גרפים ותצוגות שונות אל לוח הבקרה, כך הוא יהיה יעיל ושימושי יותר. עם זאת, במקרים רבים מדובר על טעות חמורה. ריבוי של גרפים ודיאגרמות על גבי לוח הבקרה יכול להפוך אותו ליעיל הרבה פחות, כזה שקשה להבין ממנו דברים ולהסיק את המסקנות שצריך. ההמלצה היא להתמקד בדברים החשובים באמת, ורק אותם להכניס אל לוח הבקרה, תוך הקפדה על סגנונות וצבעים שונים כדי שיהיה אפשר להבדיל בקלות בין הגרפים ולמצוא את מה שמחפשים בתוך זמן קצר.
הטמעה של מערכות CRM עם חברה מקצועית – למה זה חשוב?
אחד החששות הגדולים של בעלי עסקים שרוצים להטמיע מערכת חדשה בעסק שלהם נוגע בתהליך ההטמעה עצמו. בסופו של דבר אם מדובר על עסק קיים שכבר נותן שירות ללקוחות, יש צורך לשמור על רציפות תפקודית ולדאוג שהלקוחות ימשיכו לקבל שירות גם בזמן המעבר אל מערכת חדשה. ולכן, ישנה חשיבות רבה לבחירה בחברה מקצועית שתלווה אתכם לאורך כל תהליך המעבר למערכת החדשה, תדאג לסייע לכם לצלוח את התקופה הזאת על הצד הטוב ביותר, ותסייע לכם להכיר את המערכת ואת הפונקציות הרבות שלה. בנוסף, אנשי המקצוע של החברה יעזרו לכם לבנות לוח בקרה מקצועי ויעיל המותאם לצרכים שלכם, שאותו תוכלו כבר לשפר לבד מכאן והלאה כשתהיה לכם הכרות טובה עם המערכת.
הטמעת מערכות CRM עם TopMe
אחת החברות הגדולות והמובילות בישראל בהטמעה של מערכת תוכנה מתקדמות לעסקים היא חברת טופמי, אשר מספקת שירותי הטעמה למערכות CRM, מערכות ERP ועוד בעזרת צוות מקצועי ומנוסה שמכיר היטב את המערכות השונות הקיימות בשוק, ויוכל לסייע לכם לעבור את תהליך ההטמעה בצורה הקלה והטובה ביותר. התהליך מתחיל בהכרת העסק שלכם, כדי למצוא את המערכת שתתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים הספציפיים שלו, ולאחר מכן מתחיל תהליך הכולל היכרות עם המערכת והפונקציות שלה, כדי להטמיע את המערכת בצורה הטובה והמהירה ביותר, ולהתאים אישית אותה כדי שתשמש את העובדים שלכם בצורה הטובה ביותר, וכמובן תמיכה טכנית וליווי שוטף לאורך כל השימוש במערכת.