banner

הדור הוותיק יותר אולי זוכר איך היו נראים החיים לפני עליית הסמארטפונים והפיכתם לכל כך משמעותיים ופופולריים בחיינו, אך את הדור הצעיר ודור הביניים סביר להניח שיתקשרו לדמיין זאת. השימוש בטלפון הנייד למגוון רחב של צרכים גורם לנו לשאת אותו איתנו לכל מקום, לפתוח אותו מספר רב של פעמים במהלך היום ואף להיעזר בכלים שונים שהוא מספק לנו דרך אפליקציות שונות, גלישה באינטרנט ואלמנטים המוטמעים בטלפון הנייד עצמו (כמו שעון מעורר למשל). מטבע הדברים, בכל מקום שבו אנשים מרכזים את תשומת הלב שלהם, זהו המקום שבו בעלי עסקים רוצים להופיע ולחשוף את העסק שלהם לאותם אנשים. כך, לצד הדיוור באמצעות מיילים שהייתה יותר אפקטיבית לפני עשור או עשור וחצי, התפתחה גם תעשיית הדיוור באמצעות SMS הנחשבת להרבה יותר אפקטיבית. אז איך עובד שיווק חכם באמצעות הודעות SMS? בואו נבדוק.

איך עובד דיוור באמצעות הודעות SMS?

דיוור באמצעות SMS הכוונה היא לשימוש בהודעות SMS על מנת להגיע אל לקוח הקצה, ישירות אל הטלפון הנייד שלו. הדיוור שהיה מקובל בעבר (ועדיין שימושי גם היום) הוא באמצעות הדואר האלקטרוני (המייל אם תרצו), אך כיום שיווק חכם באמצעות הודעות SMS יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי. פתחו את תיבת הודעות הSMS שלכם בטלפון ובדקו כמה מההודעות האחרונות שקיבלתם היו פרסומים של חברות שיש להם מועדון לקוחות בהם או אפילו חברות שלא שמעתם מעולם. בעוד שאנחנו לא מעודדים דיוור בSMS לאנשים שמעולם לא אישרו את הבקשה להירשם לתפוצה שלכם, קחו בחשבון שאם תעבדו בצורה נכונה וחוקית עם שיטת שיווק זו תוכלו להפיק ממנה תועלת רבה לעסק שלכם.

היתרונות המשמעותיים של שיווק באמצעות SMS:

  • תשומת לב – אדם ממוצע מחובר שעות רבות במהלך היום לטלפון הנייד שלו. כאשר הוא יקבל הודעת SMS יש סיכוי רב יותר שהוא יצפה בה, יקרא אותה ואולי אפילו יגיב לה – מאשר מייל המגיע אל תיבת המייל שלו העמוסה גם כך.
  • שיווק אישי יותר – שם המשחק הוא שירות אישי וממוקד יותר. מלבד הועבדה שתרצו לרשום לתפוצת הדיוור שלכם יותר לקוחות פוטנציאליים ממוקדים מאשר אנשים רנדומליים, אנו מדברים גם על העובדה שקבלת SMS בטלפון הנייד הפרטי אוטומטית מחבר אותנו בצורה אישית ונעימה יותר שכן אנו רגילים להתכתב בהודעות אלו עם יקירנו.
  • אישור מהלקוח – על מנת לצרף לקוח לתפוצת SMS חשוב יהיה לדאוג שיהיה אישור מהלקוח על כך. ההרשמה שלו מהווה אסמכתא משפטית לכך שאתם יכולים לדוור לו, עד אשר יבקש להסיר את עצמו מהתפוצה ולא יוכל לבוא אליכם בטענות כתוצאה מכך.
  • אחוזי פתיחה גבוהים יותר – שיווק בSMS הוכח אינספור פעמים עם אחוזי פתיחה גבוהים יותר מאשר מיילים ואפשרויות דיוור ישירות אחרות. אין ספק כי מדובר באחת האופציות הטובות ביותר כיום לשיווק העסק.

שיווק חכם באמצעות הודעות SMS – טיפים חשובים לשיפור ביצועים:

שיווק חכם באמצעות הודעות SMS יהיה מבוסס על אסטרטגיה מקצועית ונכונה שתלווה אתכם בטיפול בלקוחות שלכם, בהכנת התכנים, בתזמון שלהם ובסדר השליחה שלהם. להלן כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם בנושא:

  • כתיבה פרסונלית – כבני אדם אנו משתמשים בSMS בדרך כלל לצרכים פרטיים כמו התכתבויות עם בני משפחה וחברים. לכן, באופן טבעי אנו מתייחסים להודעות SMS כאזור אישי יותר. לכן, במידה ואתם רוצים לשלב את שיווק העסק שלכם בצורה חכמה באמצעות SMSים כדאי יהיה לפנות אלינו בצורה אישית עם אלמנטים מתאימים שנוצרו בדיוק עבור אותו אדם. כמובן שאתם הולכים לשלוח הודעה אחת למאות או אלפי אנשים – אז לא תוכלו לכתוב את ההודעה בצורה פרסונלית לאדם אחד, אלא לכוון לאדם הממוצע שהוא קהל היעד שלכם.
  • שקיפות – הימנעו מהודעות מסורבלות או מתחכמות יותר מדי. אנשים אוהבים פשטות, קצר ולעניין. הודעות ארוכות ומסורבלות שאתה צריך לקרוא הרבה רק כדי להבין מה רוצים ממך אלו לא ההודעות המתאימות לקמפיין שיווק מוצלח בSMS.
  • כבדו את המדוורים שלכם – הימנעו מהודעות ספאם או חפירות מיותרות. צרו אסטרטגיה מקצועית ומותאמת לצרכים שלכם ודאגו להזין את הלקוחות שלכם רק בהודעות הרלוונטיות ביותר עבורם ועבור העסק שלכם. דאגו לאפשר ללקוחות שלכם את האפשרות להסיר את עצמם מהתפוצה על ידי הודעה חוזרת או לחיצה על קישור מסוים בסוף הSMS.
  • דאגו ששם העסק שלכם יופיע – הכי גרוע מבחינתכם זה לשלוח הודעת SMS כשמקבל ההודעה לא ידע בכלל ממי ההודעה. הוא עשוי לכעוס ולחשוב שמדובר בהודעות ספאם שהגיעו אליו מבלי שביקש הודעות אלו. אך אם בשם השולח של ההודעה יופיע לו שם העסק שלכם ואפילו בהודעות יופיע שם העסק, כתובת ופרטים מזהים נוספים זה עשוי לעזור.
  • צרו אסטרטגיה – אל תשלחו SMSים באופן רנדומלי אלא עבדו בצורה אסטרטגית מסוימת. לדוגמה: אתם יכולים לתזמן סדרת SMSים בהפרשים של כמה ימים לפני השקה מיוחדת כדי "לחמם" את המדוורים שלכם. דוגמה נוספת: תוכלו לשלוח בכל יום ראשון את מבצעי השבוע בחנות שלכם (או פעם בחודש).

חיבור מערכת הדיוור למערכת הCRM שלכם:

אחד הדברים היותר חכמים שתוכלו לעשות הוא לחבר את מערכת הCRM שלכם למערכת הדיוור שלכם. כידוע מערכות CRM מקצועיות ואיכותיות יכולות לאפשר לנו לנהל את כל העסק ממקום אחד וממערכת אחת. כדי שזה יקרה חשוב שכל הכלים והמערכות שאנו משתמשים בהם יוכלו להתחבר למערכת הCRM המרכזית שלנו. זה חשוב הן לצורך הנוחות ושיפור היעילות של הקמפיין והן לצורך גיוס מידע שיוכל לשמש להפקת דוחות, הסקת נתונים ושיפור ביצועים. בנוסף לכל ניתן יהיה לחבר את קמפיין הדיוור שלנו לקמפיינים אחרים כדי לבחון את מסע הלקוח המלא בצורה אפקטיבית יותר. לדוגמה: פרסום ממומן בפייסבוק שמוביל לעמוד ההרשמה למועדון באתר, שלאחריו הנרשמים יתחילו לקבל דיוור מהמערכת שתנתח את הנתונים של פתיחת הSMSים שלכם.

טכניקות למתקדמים:

משווקים מתקדמים אף עושים שימוש בטכניקות שונות לחסוך בעלויות ללקוחותיהם על ידי שימוש בתהליכי אוטומציה וטכניקות מתקדמות אחרות, כמו התאמות אישיות לSMSים שלכם, חיבור להשקות ומבצעים של החברה ועוד. בניית אוטומציות יעזרו לכם לחסוך בעלויות עבודה וצמצום המשאבים הנדרשים לביצוע העבודה, שיפור היעילות בעבודה ושיפור השירות ללקוחות שלכם והביצועים בעסק שלכם. אנו בחברת טומפי עוזרים ללקוחותינו הן בבחירת המערכות המתאימות לארגון והן בהטמעתן בחברה ובניית תהליכי עבודה אפקטיביים לעסק. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון לפרטים נוספים ונשמח לתת לכם שירות.

צור קשר דילוג לתוכן