בשלב כלשהו בעסק שלכם תבינו שאחת העבודות החשובות ביותר שתבצעו היא עבודת שירות הלקוחות והתמיכה בהם בעת הצורך. עבודה זו יכולה להתבצע על ידי בעל העסק (כאשר מדובר בעסקים קטנים) או על נציגי שירות הלקוחות מטעמו. כך או כך, חשוב יהיה לעשות שימוש במערכת מתקדמת שתסייע לכם להעניק שירות טוב יותר ללקוחות שלכם. מלבד נושא המערכת יש לנו עבורכם כמה דרכים לתמיכה אפקטיבית יותר בלקוחות שלכם שתוכלו להיעזר בהן.
#1 – התשמשו במערכת CRM:
בסופו של יום אתם רוצים לתת מענה טובה, מהיר ומקצועי יותר ללקוחות שלכם. שירות ותמיכה ללקוחות שלכם תהיה אחת הדרכים הטובות ביותר לזכות באמון שלהם ולשמור עליהם מרוצים לאורך זמן, גם כאשר יש תקלות לאורך הדרך והם עשויים להיות שלא מרוצים ממשהו. שימוש במערכת CRM יכולה להיות אחת האופציות הטובות ביותר להעניק שירות ותמיכה טובים יותר ללקוחות שלכם. באמצעות מערכת שכזו תוכלו להעניק מענה אוטומטי ללקוחות ולעדכן אותם שהפניה שלהם בטיפול או אפילו לאפשר להם לקבוע שיחה/פגישה ללא מעורבות של נציג אנושי. כמו כן תוכלו להיעזר במערכת שכזו להענקת שירות מדויק ומקצועי יותר ללקוח, לדוגמה על ידי תיעוד השיחות והדגשים החשובים בעבודה עם אותו לקוח, המוצרים שרכש ומידע נוסף בכרטסת הלקוח שתוקפץ עם כניסת השיחה.
#2 – למדו את הלקוח להיות עצמאי יותר:
אנו בחברת טופמי שמים לב שכמעט בכל פעם שאנו מדריכים לקוח על השימוש במערכת יש מעין פחד מהתנסות ראשונית עם המערכת החדשה. אנו מספקים תמיכה וליווי לכל שאלה ובכל צורך, אך רק כאשר הלקוח מבין היטב את השימוש במערכת, לא חושש להשתמש בה ובפיצ'רים השונים שלה – רק אז הוא מבין טוב יותר את המערכת והפוטנציאל שלה, שואל שאלות ענייניות יותר ובסופו של דבר מפחית את כמות הפניות שלו או הצורך שלו בתמיכה.
#3 – הציגו מגוון אפשרויות תמיכה והגדירו זמני שירות:
אחד הדברים החשובים ביותר בעסק שלכם הוא הענקת שירות טוב ללקוחות שלכם אך אם אין באפשרותכם להעניק את השירות 24 שעות ביממה, הגדירו בבירור שעות פעילות לקבלת שירות ותמיכה. כמו כן, הגדירו ללקוח זמני טיפול אפשריים על מנת להפחית את הפניות החוזרות של הלקוח כדי לשאול איפה הדברים עומדים. ישנם לקוחות המתקשרים מספר פעמים ביום אל בית העסק וגורמים להצפה של פניות ולעבודה פחות אפקטיבית לאורך זמן.
#4 – חסיון סודיות ושמירת פרטים:
דבר נוסף שאתם פשוט חייבים לשים עליו דגש הוא כמובן ניסיון חיסיון המידע. אם לקוח מעוניין שתשנו לו סיסמה או הגדרות במשתמש למדו אותו כיצד לעשות זאת בעצמו. אל תדעו את הסיסמאות של הלקוחות שלכם. אפשרו להם להחליף את הסיסמאות בעצמם כיוון שככל שאתם נחשפים ליותר נתונים של הלקוחות שלהם אתם פתוחים לתלונות ותביעות בעתיד שיכוונו ישירות אליכם בשל תקלה מסוימת של הלקוח או מכל סיבה אחרת הקשורה לדליפת מידע.
#5 – ודאו תחילה שלא מדובר בחוסר הבנה לגבי השימוש במוצר:
לעתים אנו נתקלים בתקלות של לקוחות שפשוט אינם מבינים איך להשתמש במוצר. הם שולחים לנו פניה על בעיה מסוימת במערכת או באופן השימוש בה, וכאשר אנו בודקים את הנושא לעומק אנו מבינים כי הלקוח פשוט לא הבין את הנתונים המוצגים או טעה באופן שבו הוא השתמש במוצר. כך אנו עולים על הבעיה במהירות, על ידי שאילת השאלות הנכונות, ויודעים לסייע ללקוח לטפל בבעיה.
לסיכום; טיפול נכון בלקוחות שלכם יזכה אתכם בנקודות זכות רבות ולכן חשוב ללמוד דרכים לתמיכה אפקטיבית יותר בלקוחות שלכם. אנו מקווים כי הטיפים כאן יסייעו לכם לעשות זאת.