banner

כל בעל עסק יודע כי אחד החלקים החשובים ביותר בעסק הוא תהליך המכירה. תהליך זה מורכב למעשה מהתקשורת המחברת בין איש המכירות בחברה שלכם לבין הלקוח הפוטנציאלי ועד הפיכתו ללקוח משלם. מסע הלקוח שתבחרו להעביר בו את הלקוח ישפיע במידה ניכרת על התוצאה הסופית, כמו גם הכלים שתעבדו עמם, רמת המקצועיות והניסיון של אנשי המכירות שלכם ועוד. באמצעות מערכת CRM תוכלו לשפר משמעותית את ביצוע מחלקת המכירות שלכם במגוון דרכים, החל מגיוס אנשי המכירות הטובים ביותר עבורכם ועד להתנהלות השוטפת מול הלקוח בתהליך המכירה ולאחריו. אז איך לשפר את ביצועי מחלקת המכירות שלכם? הינה כמה טיפים חשובים.

ראשית – חשבו על חיזוק צוות המכירות שלכם:

איכותם וניסיונם של אנשי המכירות שלכם ישפיע באופן ניכר על התוצאות בשטח. לעתים ישנם גם אנשי מכירות חריפים וטובים אך לא בהכרח המתאימים להלך הרוח שאתם רוצים להציג בחברה שלכם. לכן ההתאמה של אנשי המכירות הן עבור החזון העסקי שלכם והן מבחינת ביצועים מקצועיים בשטח והיכולת לייצר קרבה בין המותג שלכם לבין הלקוחות – הוא זה שיכריע עד כמה איש המכירות הוא טוב בפועל. ראשית כדאי יהיה לגייס אנשי מכירות מתאימים וטובים ברמה האנושית ובעלי רצון ללמוד ותשוקה לעבודת המכירות ולהצלחה בכלל. אנשי מכירות אלה צריכים להיות מאופיינים ביחסי אנוש נהדרים, יכולה למידה מהירה יחסית, אמינים ועם ביטחון גבוה אך לא מוגזם.

גיוס אנשי מכירות מקצועיים באמצעות מערכת CRM

מערכת CRM תוכל לסייע לכם במגוון דרכים לשיפור ביצועי מחלקת המכירות שלכם כפי שאמרנו. אחת הדרכים היא באמצעות ניהול נכון של תהליך הגיוס של העובדים החדשים למחלקת המכירות שלכם. לצורך העניין, תוכלו להשתמש במערכת הCRM שלכם על מנת לנהל את הרישומים של המועמדים שלכם בצורה טובה יותר, לרכז את קורות החיים של כל מתמודד במערכת שתוכלו לחזור עליהם בכל עת, לסמן מועמדים מועדפים, לסקר את הראיון האישי שלכם ונקודות חשובות לגבי המועמד, לעדכן את הסטטוס בו הוא נמצא בתהליך, לשלוח SMS למועמדים באופן אוטומטי דרך המערכת על מנת לתזכר אותם לקראת מועד ראיון העבודה ועוד.

לימוד והכשרת הצוות:

בין אם אנשי המכירות שגייסתם מנוסים יותר ובין אם מדובר באנשים שמעולם לא התנסו במכירות אך יש להם את הרצון והתשוקה ללמוד ולעבוד בתחום, תוכלו להיעזר במערכת הCRM שלכם כדי להציג לכם חומרים ומידע שמהם יוכלו ללמוד מכל מקום עם חיבור לאינטרנט ולהכשיר אותם לתפקיד, לחזק את הכישורים שלהם ולספק להם כלים שיעזרו להם בתהליך הלימוד. תוכלו להציג להם כלים שימושיים, תסריטי שיחה, תבניות מכירה, ספרים ושיעורים דיגיטליים לקריאה וצפייה ועוד.

שימוש בכלים השונים במערכת CRM לשדרוג תהליך המכירה:

בנוסף לתהליך גיוס העובדים הנכונים תוכלו גם להיעזר במערכת הCRM שלכם על מנת להעניק לעובדים שלכם את הכלים הטובים ביותר לניהול תהליך המכירה וההתקשרות מול הלקוחות שלכם. מערכות לניהול קשרי לקוחות יכללו מגוון רחב של כלים שימושיים, החל מניהול כרטסת הלקוחות, מערכות תפוצה לשליחת עדכונים וSMSים, הנפקת חשבוניות, הצעות מחיר, תיעוד של רכישת מוצרים/שירותים של החברה ועוד. למעשה מערכת CRM תכלול את כל הכלים שאתם צריכים להתנהלות השוטפת מול הלקוח לכל אורך הדרך. שימוש נכון בכלים אלו יסייעו לשפר ולייעל את העבודה בצורה משמעותית שגם תשפר את ביצועי מחלקת המכירות שלכם בשטח.

איך לבחור את מחלקת הCRM הנכונה ביותר עבורנו?

בחירת המערכת המתאימה לכם ביותר היא לא עניין פשוט שאתם רוצים להקל בו ראש. ככל שהעסק שלכם שואף לצמוח ולגדול, וככל שהוא יגדל ויהיו יותר גורמים המעורבים בעבודה השוטפת שלכם (יותר לקוחות, יותר עובדים, יותר מנהלים, יותר מחלקות) כך החשיבות של בחירת המערכת המתאימה תגדל. חשוב לבחור במערכת דינמית שתאפשר לכם לפתח את הגישות שלכם בהתאם לצמיחה שלכם. כמו כן אתם רוצים לבחור במערכת שתספק לכם את כל הכלים הנדרשים לכם לשיפור וייעול תהליכי המכירה והעבודה בחברה, לשפר את ביצועי מחלקת המכירות, שיפור מסע הלקוח, הוספה של תהליכי אוטומציה לתהליכים שונים בארגון ועוד. נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם בבחירה והטמעת המערכת המתאימה לכם ביותר.

צור קשר דילוג לתוכן