banner

הלקוחות הם ללא ספק המשאב היקר ביותר בארגון שלכם. על מנת לשמור עליהם לאורך זמן אתם צריכים לוודא שהם שבעי רצון מהשירותים והמוצרים שלכם, משירות הלקוחות שלכם ומאופי ההתנהלות מולכם. בעזרת ניהול מאגר לקוחות בצורה מקצועית ונכונה תאפשר לכם לחסוך זמן יקר וכסף, ולהעניק שירות טוב יותר ללקוחות שלכם. במדריך זה תקבלו 7 טיפים איכותיים שיעזרו לכם לעבוד בצורה יעילה ונכונה יותר בניהול מאגר הלקוחות שלכם.

#1 – ניהול מאגר לקוחות עם מערכת CRM מקצועית:

הדבר הבסיסי ביותר שנוכל להמליץ לכם עליו הוא כמובן לעבוד עם מערכת CRM המתאימה לכם. מערכת זו הינה מערכת לניהול קשרי לקוחות והיא חיונית לכל בית עסק כיום. המערכות הטובות והפופולריות ביותר כיום כמו MONDAY או ZOHO למשל יספקו לכם הרבה יותר כלים מאשר ניהול הלקוחות בלבד, וגם תוכלו לשדרג את השימוש שלכם במערכת באמצעות אינטגרציות של מערכות שונות ובניית תהליכי אוטומציה מתקדמים. באמצעות מערכת טכנולוגית שכזו, שתוכלו לפתוח מכל מכשיר חכם ובכל מקום בו יהיה לכם אינטרנט, תוכלו לנהל את העסק שלכם והלקוחות שלכם כמעט מכל מקום ולהעניק להם שירות טוב יותר, לארגן את המידע שלכם בצורה הטובה ביותר ולהגיע אליו בכל זמן שתצטרכו במהירות. אנו בחברת טופמי נשמח לסייע לכם בהתאמת מערכת הCRM הטובה והמתאימה ביותר לצרכים שלכם.

#2 – מיפוי הלקוחות לפי סוגים:

בשלב הבא תצטרכו לחשוב על סוגי הלקוחות שלכם והאופן שבו תרצו למפות אותם בצורה מסודרת במערכת. תוכלו לסדר אותם לפי סוגי מוצרים שהם רכשו או מתעניינים בהם, לפי לקוחות קיימים/לקוחות עבר/לקוחות פוטנציאליים, לפי לקוחות שביצעו רכישות חד פעמיות וכאלה הזקוקים לריטיינר חודשי וכמובן ללקוחות רגילים ולקוחות VIP.

#3 – הקצאת אחראים על תיקי הלקוחות:

חשוב לשמור על הסדר והארגון בעסק שלכם וכמובן עם הלקוחות שלכם. חשוב שהלקוחות ידעו שיש להם מנהל תיק לדבר אתו במידת הצורך. זה יעזור גם לסדר את הגישות של העובדים ולסווג את הלקוחות לפי אחראי תיק.

#4 – ניהול וסינון נכון של הלקוחות במאגר:

חלק בלתי נפרד מעבודה נכונה על ניהול מאגר לקוחות בעסק הוא לדעת לסנן לקוחות כפולים ולקוחות אחרים שכבר אינם רלוונטיים עבורכם. אלו יכולים להיות לקוחות שלאחר מספר שיחות אתם הסבירו בפירוש שהם לא רוצים להמשיך לרכוש מכם את המוצר/השירות שלכם. כמו כן לקוחות שאתם לא רוצים לעבוד אתם מסיבה מסוימת גם כן יכולים להיכנס לרשימה זו.

#5 – תיעוד כל הפעילות עם הלקוח במערכת:

אחד היתרונות החשובים בעבודה עם מערכת CRM מסודרת היא כמובן תיעוד כל הפעילות מול הלקוחות במערכת. החל מהמוצרים שהלקוח רכש, באיזה מחיר, סיכום שיחות שקיימתם אתו ועוד. ככל שהמידע יהיה מתועד ומסודר אצלכם במערכת תוכלו לפתוח אותו בכל שיחה עם הלקוח או לקראת שיחה או פגישה עמו.

#6 – ודאו שיש לכם גיבוי בענן:

אבטחת מידע הינה קריטית לכל בית עסק, מקטן ועד הגדול. כולל שמירה על נתוני הלקוחות והעובדים שלכם כמובן. לכן חשוב לדאוג למערכת מאובטחת וכזו הכוללת גם גיבוי בענן.

#7 – בנו תהליכי אוטומציה מסודרים:

אנו בטופמי יכולים לסייע לכם גם ביצירת תהליכי אוטומציה מסודרים בעסק שלכם והטמעתם במסע הלקוח ובעבודה עם מערכת הCRM בארגון שלכם. פעולות אלו יסייע בחיסכון כלכלי משמעותי, שיפור השירות ללקוחות וחיסכון משמעותי בזמן תוך שאתם משפרים את ההתנהלות הארגונית שלכם מול הלקוחות ובכלל.

צור קשר דילוג לתוכן