banner

בשנים האחרונות עם העלייה בחשיבות של אבטחת המידע ומקצועות הסייבר בישראל אנו עדים גם לירידה משמעותית בצד השני של המאזניים והיא המחסור העצום של עובדים בתחום זה. מעל 3 מיליון עובדים חסרים בתחום אבטחת המידע והסייבר בישראל, בערך כשליש מאוכלוסיית מדינת ישראל כדי להמחיש לכם את המחסור העצום.

העובדה שחסרים כל כך הרבה אנשים עשויה להשפיע בצורה ניכרת על התחום כולו ולא רק לייצר השפעה נקודתית על ארגון כזה או אחר. משום כך החלו חברות שונות לחפש רעיונות ואף לפתח פתרונות אוטומציה לטובת גישור על הפערים והמחסור בשוק.

ההשלכות על המחסור במשק והצגת הפתרון – האם הוא מספיק?

בשווקים אחרים מחסור מסוים בעובדים עשוי לגרום למשבר פנימי בארגון כזה או אחר אבל לא במקרים קיצוניים יותר.  במקרה של אבטחת מידע ותחום הסייבר המחסור הוא כל כך גדול שהוא פוגע בתחום כולו וכתוצאה מכך גם בשוק גלובאלי הרבה יותר גדול ומשמעותי. כ-60% מהארגונים מדווחים על תחלופה גבוהה של עובדים בשוק וכן מחסור באנשי אבטחת מידע ו-IT.

הבעיה לא מסתיימת כאן וכי המעסיקים מציינים שעובדים בדרך כלל מחזיקים כשנתיים בממוצע במקום העבודה לפני שעוזבים או מתחלפים. פרט זה מוסיף לארגונים עלויות עבור חפיפה והכשרה והשוק באופן כללי הופך להיות חסר יציבות ובעל עתיד לא ברור.

עלויות גבוהות מעורבות בהחלפת עובדים לעתים קרובות והעובדה שיש תחלופה מהירה של העובדים מאטה את הפעילות הכלכלית בחברות ובשוק בכלל. מה הפתרון אתם שואלים? ובכן יש גם חדשות טובות והן שיש כמה מערכי אבטחה הפועלים באמצעות תהליכי אוטומציה שונים המסייעים בתפיסת מקומות ריקים של עובדים חסרים בארגונים השונים.

איך האוטומציה עובדת עבורכם?

פתרונות אבטחת סייבר חיוניים מאוד בכל בית עסק, בכל ארגון ובכל תעשייה, החל מתעשיית הביטחון, דרך תעשיית הרפואה, הכלכלה, המשפטים, הטכנולוגיה ועוד. למעשה מערכות תקשורת ונקודות קצה כמו מחשבים, מכשירים ניידים, טאבלטים ועד לשרתים וחשבונות אחסון של החברה והעובדים בה כולם יהיו תחת סכנת מתקפות סייבר שונות העשויות לגרום לנזק לארגון ומעבר לכך.

באמצעות מערכות אוטומציה שונות ניתן לנתח ולזהות פרצות, דליפות נתונים בזמן אמת, שרתים פגועים ועוד. ניתן לנתר פרצות ונתונים זדוניים לאחסון ניטרלי בענן ולטפל בבעיות בזמן אמת ואף לנטרל אותן. למעשה מערכות מתקדמות של ניתוח BIG DATA בארה"ב הצליחו לחזות בדיוק של מעל 65% פרצות לאתרי אינטרנט שונים. אלה יכולים לפגוע בארגונים שונים בהיקף של מיליונים.

הטמעת תהליכים אוטומטיים בארגונים

כיום עושים שימוש בהטמעת מערכות אוטומציה בארגונים שונים לא רק לצורך שיפור מערך אבטחת המידע אלא גם כדי לייעל ולשפר תפקוד של כוח אדם קיים בעסק. כך למשל בנקים העושים שימוש במערכות אוטומטיות להקמת לקוחות חדשים ומגוון פעולות שונות באופן עצמאי דרך המערכת ללא צורך בשיחה או מעורבות של נציג שירות. כך נציגי השירות גם יכולים להתרכז בעבודתם ולחסוך מביצוע פעולות שונות שפתרונות האוטומציה חוסכות מהם.

אז מה עושים כעת?

כעת השאלה היא לא רק אם הטמעת מערכות אוטומציה ובינה מלאכותית תורמים לעסק/לארגון שלכם (כיוון שהתשובה היא חד משמעית כן) אלא השאלה הנשאלת היא: כיצד מערכות אוטומציה ובינה מלאכותית יכולות לעזור לארגון שלכם?". כלומר שזה לא רק לדעת למצוא את הפתרונות הנכונים לעסק אלא גם להתאים את השימוש בהם בצורה נכונה לצרכי העסק. כיום יותר מתמיד אוטומציה של תהליכי אבטחת מידע תסייע לא רק להגנה על הארגון ועובדיו אלא גם להתייעלות העבודה והתפוקה של הארגון.

ברוכים הבאים לעידן חדש של טכנולוגיה

אז כדי להתגבר על המחסור הקיים במומחי סייבר כדאי יהיה להשקיע בפיתוח והטמעה של מערכות אוטומציה לאבטחת מידע בעסק. מערכות אלה יסייעו באיתור וניתור איומי סייבר מסוגים שונים, נטרול האיומים הללו או לכל הפחות התראה מהירה המאפשרת טיפול מהיר.

צור קשר דילוג לתוכן