banner

דשבורדים למנהלים הינם לוחות מרכזיים המציגים מדדים בצורה ויזואלית ועניינית כדי להעביר מידע ממוקד למנהלים. המידע המדובר אמור לתרום לניתוח והערכת מידע בצורה מהירה על ידי המנהלים, כך שיוכלו במבט חטוף לזהות נתונים שונים המצריכים טיפול מהיר או אפילו מיידי. לדוגמה: מחלקה המציגה ירידה במכירות, ירידה בהכנסה בשירות מסוים, קמפיין שמניב פחות לידים מבדרך כלל ועוד. מדוע הדשבורדים האלה כל כך חשובים? ועל מה חשוב לשים לב באפיון והטמעת דשבורדים למנהלים? הינה כמה טיפים חשובים בנושא.

על אילו שאלות צריך לענות דשבורד למנהלים?

דשבורדים למנהלים כפי שאמרנו הינם מסכים מרכזיים המציגים מידע חשוב למנהלים שיוכלו להעריך נתונים במהירות ולהסיק מסקנות לטובת בקרה טובה יותר בעסק. הדשבורדים הללו צריכים לענות על השאלות המרכזיות:

  • לאיזה מידע כדאי להתייחס וחשוב שיופיע במסך הדשבורד?
  • מה עשוי לגרום לבעיה/מהי המחלקה/מהו השירות הגורם לירידה או שינוי בנתונים?
  • מהי הפעולה שצריך לבצע ומתי?

במילים פשוטות: כדי להציג דשבורד בצורה מקצועית ונכונה חשוב להבין אילו מדדים חשוב להציג ומהי הדרך הנכונה והטובה ביותר להציג אותם? בואו נתחיל להתייחס לאלמנטים השונים הרלוונטיים.

בחירת המדדים המשקפים את יעדי הארגון:

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בדשבורדים למנהלים שיצא לנו לראות היא הצגה של נתונים רבים שאינם רלוונטיים ליעדי העסק. חשוב להבין כי כאשר אתם מציבים יעדים מסוימים אתם רוצים שהמידע שיוצג ישקף את העמידה באותם יעדים או מה עשוי לפגוע בתוצאות של אותם יעדים. אחרת המידע הזה לא רלוונטי למסך הדשבורד למנהלים, שאמור להציג כמה נתונים ראשיים רלוונטיים שיאפשרו ניתוח מהיר של הנתונים וטיפול מהיר במקרה של פגיעה או פוטנציאל לפגיעה של מדד מסוים. המדדים צריכים להיות רלוונטיים ליעדים של הארגון. כך למשל: מדגם הכנסה יוצג כמעט תמיד בדשבורדים מסוג זה כיוון שיעדים כלכליים הם חלק בלתי נפרד מרשימת היעדים של כל ארגון אך נתונים של כמה חומרי גלם X הזמינה מחלקה Y עשוי להיות נתון שפחות רלוונטי לדשבורד ויותר רלוונטי לדוחות מעמיקים יותר.

החשיבות של בחירת האובייקטים הוויזואליים המתאימים למסר שרוצים להעביר:

בכל דשבורד למנהלים יוצגו כמה הנתונים החשובים ביותר שהמנהלים צריכים לראות במסך זה ומעבר לחשיבות של מיקוד הנושאים בהם יוצגו הנתונים, חשוב יהיה גם להציג אותם בצורה ויזואלית נכונה. האופן שבו יוצג האלמנט הוויזואלי ישפיע על המהירות שבו המנהל יוכל ללמוד את הנתונים, לשפר את יעילות העבודה שלו עם הדשבורד ולהסיק מסקנות בצורה ברורה ומדויקת יותר. עוגת נתונים או שימוש בבארים? גרף מצויר או דיאגרמה?

הימנעו מעומס יתר של האובייקטים:

טעות נפוצה נוספת בבניית דשבורדים למנהלים היא יצירת עומס יתר של נתונים. המסך צריך להיות פרקטי ולאפשר למנהלים ניתוח מהיר, יעיל ונוח של הנתונים ולכן חשוב יהיה לשמור על תצוגה אסתטית, נקייה, מסודרת ולא רוויית נתונים ומדדים מה שעשוי ליצור עומס על העין ולעכב את קריאת הנתונים. לעתים גם אלה יסיטו את המנהלים מן העיקר כאשר ירצו לקבל תמונת מצב על הנעשה בארגון כאשר העין תוסט למדדים ונתונים בעלי חשיבות נמוכה יותר.

הימנעו משימוש יתר בצבעים וקישוטים שונים:

דשבורד למנהלים צריך להיות צבעוני, נעים לעין ואפילו אסתטי באופן שבו הוא בנוי, אך יצא לנו לראות לא מעט דשבורדים שמלבד העומס בהם יש שימוש לא נכון בצבעים. בצבעים צריך להשתמש ככלי להבנה מהירה יותר של הנתונים המוצגים על המסך. לדוגמה: נתונים המוצגים באדום מציגים סכנה וצורך בפעולה מהירה, גירעון וכו'. לעומת נתונים המוצגים בירוק שמציגים רווח או מצב תקין. שימוש יתר בצבעים עשוי ליצור עומס על העין ולהעלים את השימוש האפקטיבי בצבעים לצרכי הסקת נתונים מהירה יותר.

אנו בטופמי נשמח לעזור לכם בהטמעת מערכת CRM המתאימה לארגון שלכם ויצירת דשבורדים מתקדמים למנהלים שלכם למיקסום היעילות בארגון שלכם. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

צור קשר דילוג לתוכן