banner

כל אחד היום יכול להקים אתר מכירות ולמכור דברים דרך האינטרנט, אולם כשהעבודה גודלת וכך גם כמות הלקוחות וההזמנות – יהיה צורך במערכת CRM מתקדמת לניהול נכון של העסק. אז כפי שהבנתם ניהול אתר מכירות הוא עסק לכל דבר ואם תתייחסו אליו כך פוטנציאל הצמיחה שלכם יהיה בהתאם. על מנת להפיק את הטוב ביותר מהעסק שלך, להתנהל בצורה מקצועית ונכונה מול הלקוחות שלכם, להיות בשליטה על כל האספקטים השונים בתהליכי השיווק, המכירה וההפצה בעסק שלכם – תצטרכו לעבוד עם מערכת CRM מקצועית.

מהי מערכת CRM ומדוע היא חשובה לכם?

מערכת CRM היא מערכת לניהול לקוחות וניהול מידע המשמשת ארגונים שונים בכל סדר גודל לניהול לקוחות החברה, מידע חשוב, התנהלות ותקשורת בין העובדים לבין עובדים אחרים בארגון, בין העובדים למנהלים, בין נציגי החברה ללקוחות ועוד. באמצעות מערכת שכזו ניתן לנהל את כל ההליכים השונים בארגון בצורה מסודרת ומקצועית, לחסוך זמן עבודה יקר, לשפר ולייעל את השירות הניתן ללקוחות, לספק סביבת עבודה מקצועית ונינוחה יותר לעובדים שלכם, לשפר את הפרודוקטיביות בכל האספקטים השונים בעסק ועוד. מכיוון שניהול אתר מכירות הוא עסק לכל דבר, גם בעלי עסקים מסוג זה זקוקים למערכת CRM ותכף גם נרחיב בנושא וכיצד היא יכולה לסייע לכם. בעבר מערכות CRM היו נחלתם של ארגונים גדולים בלבד. המערכות היו מסורבלות, מורכבות ויקרות מאוד. כיום עם התחרות הרבה בתחום והטכנולוגיה המתקדמת, ניתן ליהנות ממערכות CRM מתקדמות מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט, ללא צורך בסיבוכים מיותרות או פיצ'רים מורכבים במיוחד. הכול מתבצע ביתר קלות, בצורה נינוחה ומקצועית ובכמה לחיצות כפתור שניתן להכשיר כל עובד לשימוש בהן.

כיצד מערכת CRM יכולה לתרום לניהול אתרי מכירות?

ניהול אתר מכירות או עסק בתחום המכירות דורש טיפול בכמה מחלקות שונות: מחלקת הפרסום האחראית על מיתוג ופרסום האתר והבאת לקוחות מרחבי האינטרנט שיבצעו רכישה באתר, מחלקת שינוע והובלות האחראית על קבלת ההזמנות והוצאתן ללקוחות, יש אנשים האחראים על ניהול המלאי והזמנת מלאי חדש, אנשים האחראים על שירות הלקוחות ועוד. כל אלה מהעובדים צריך להיות מסונכרן עם השני וצריך להיות מסלול ברור אותו עובר הלקוח החל מהיותו גולש באתר ועד הפיכתו ללקוח. מהרגע שהוא מבצע הזמנה ועד הרגע שהוא מקבל את המוצר. מעבר לכך כדאי להוסיף שלבים נוספים המתקשרים לשירות הלקוח לאחר קבלת המוצר, בדיקת שביעות הרצון ואיסוף מידע מהלקוחות, אפסיילים, קרוסיילים ועוד.

בכל אחד מהשלבים הללו מערכת CRM תוכל לסייע בשיפור וייעול העבודה, ניהול נכון של המידע וגישה מהירה אליו בעת הצורך, סינכרון מלא בין העובדים והמחלקות השונות ועוד. כל אלה יאפשרו טיפול מהיר ומקצועי יותר בלקוחות ותוכלו גם לוודא ששום דבר לא נופל בין הכיסאות בעת הטיפול בהזמנות.

איך נבחר מערכת CRM המתאימה לניהול אתר המכירות שלנו?

  • כלים – הדבר הראשון שנרצה להסתכל עליו הוא הכלים המוצעים לנו על ידי המערכת. ישנן מערכות המאפשרות לנהל את הלידים המגיעים מקמפיינים שונים, לסמן שהלידים טופלו ואולי אפילו לתעד שיחות אבל לא הרבה מעבר לכך. לעומת זאת יהיו אתרים עם כלים שונים המאפשרים מעבר לניהול הלקוחות גם לנהל מלאי, לנהל הזמנות, לעקוב אחר שלבים נוספים בקמפין השיווק כמו אפסיילים ללקוחות למשל, כלים לשליחת הודעות לתפוצת הלקוחות ועוד.
  • נוחות וחוויית משתמש – ישנם אינספור כלים שונים ומערכות שניתן להשתמש בהם. אנו בטופמי למשל ממליצים על מערכות כמו מאנדיי, אייר טייבל, סיילס פורס, זנדסק, זוהו ועוד. מכיוון שאתם או העובדים שלכם הולכים לעשות שימוש במערכת מדי יום ולנהל באמצעותה את העסק ותהליכי המכירה השונים בו חשוב שהמערכת תהיה נוחה, קלה יחסית ונעימה לשימוש. חוויית המשתמש צריכה להיות ברמה הגבוהה ביותר וחשוב שהמערכת לא תהיה מסובכת מדי. כדאי גם לבקש הדרכת שימוש במערכת לעובדים מהחברה המטמיעה לכם את המערכת.
  • ריבוי מכשירים – מכיוון שעסקים הם עניין דינמי וכך גם החיים של כל אחד ואחת מאתנו כיום, ייתכן מאוד ותרצו להמשיך לנהל את העסק שלכם מכל מקום ובכל זמן. לדוגמה: לשוחח עם לקוחות ולתת שירות או למכור להם מכל מקום ובכל זמן, לענות ללקוח שהשאיר פניה כשהם בנסיעה ברכבת, להעביר הזמנות חדשות למחסנאי לצורך הכנה ושילוח ללקוחות דרך הנייד, לצפות בנתונים דרך הטאבלט ועוד.
צור קשר דילוג לתוכן