banner

אחד המונחים היותר מוכרים בעולם השיווק הדיגיטלי כיום הוא אוטומציה שיווקית, בשונה מאוטומציה עסקית שמתייחסת לפעולות אוטומציה לשיפור וייעול תהליכים בעסק, כאן הדגש הוא על שיפור וייעול תהליכים שיווקיים, התנהלות עם ומול לקוחות החברה ובפעולות שונות המבוצעות אונליין. כידוע האינטרנט משמש לנו כפלטפורמה אדירה לשיווק העסק באינטרנט ובעלי עסקים רבים משתמשים בו לבנות מותג על בתחום שלהם, להגביר את החשיפה למותג ולהביא לקוחות חדשים לעסק. יצירת תהליכי אוטומציה שיווקית בעסק שלכם תסייע לכם לא מעט בחיסכון יקר בזמן, ייעול תהליכי עבודה מול לידים ולקוחות, בין העובדים ובקיצור וייעול תהליכים שיווקיים ואחרים בארגון.

מה זה אומר אוטומציה שיווקית ואיך זה עובד?

אוטומציה שיווקית מתייחסת לפעולות שונות הקשורות לשיווק, מיתוג ופרסום העסק, התנהלות מול לקוחות החברה וניהול פעולות הקשורות לשיווק מוצריה ושירותיה של החברה. כדי להמחיש לכם מהי אוטומציה בהקשר של שיווק העסק הינה כמה דוגמאות נהדרות:

  • נניח שכתבתם והעליתם פוסט לאתר שלכם, כעת תוכלו לפרסם אותו ברשתות החברתיות על ידי עשיית העתק הדבק של הקישור. עכשיו נניח שיש לכם כמה פוסטים כאלה ביום או כמה אתרים שאתם מעלים בהם פוסטים ו/או כמה עמודים שאתם רוצים לשתף בהם את הפוסטים – זה עשוי לדרוש מכם זמן יקר, לא מעט סבלנות וכו'. באמצעות כלים טכנולוגיים שונים תוכלו לייצר שיתוף של הפוסט החדש באתר שלכם באופן אוטומטי בפרופילים/בעמודים שלכם ברשתות החברתיות. זה נעשה באמצעות כלים שונים שמסוגלים לבצע אינטגרציה בין אפליקציות, מערכות ופלטפורמות שונות.
  • בעלת עסק בתחום הקוסמטיקה (קוסמטיקאית במקצועה) החליטה להפעיל צ'אט בוט בוואטסאפ שיספק לפונים אליה מענה מהיר ומקצועי באופן אוטומטי ברגע הפניה שלו. במסגרת הפניה הלקוח מתבקש לסמן את הבעיה הרפואית עמה הוא מתמודד ומקבל מידית פסקת הסבר על הבעיה, המלצות אפשריות לטיפול בה וכן מציעה ללקוח אפשרויות ליצירת קשר עם הקוסמטיקאית בלחיצת כפתור או לעדכן שבמהלך היום יחזרו אליו. כך הלקוח מקבל מענה מהיר, מקצועי ומדויק לצרכים שלו, אינו צריך לחכות זמן רב לתשובה ויודע שמטפלים בפנייתו ויחזרו אליו בהקדם. מצד בעלת העסק היא גם יודעת כעת, עוד לפני החזרה הראשונית אל הלקוח בטלפון, מה הבעיה שלו ומה הפתרון המומלץ עבורו.
  • קביעת פגישה – לצורך העניין שימוש במערכת לקביעת פגישה ו/או הרשמה של אנשים לאירוע, חוג או כל דבר אחר. המערכת תתריע באופן אוטומטי על האירוע המתקרב או הפגישה, תכין אתכם עם ההערות שרשמתם בפתיחת האירוע ואף תוכל לשלוח SMS לנרשמים לוודא שהם מתכוונים להגיע ולשלוח להם מידע רלוונטי. זאת במקום שתצטרכו לעשות זאת ידנית ומול כל לקוח בנפרד.

אז כפי שהבנתם רק מהדוגמאות הללו יש יתרונות רבים לשימוש באוטומציה שיווקית בעסק שלכם. אנו בחברת טופמי מתמחים בהטמעת מערכות וכלים לארגונים ועסקים בכל סדר גודל. בכך אנו מסייעים לאותם עסקים להתנהל נכון יותר הן בעסק עצמו והן בהיבטים פנימיים שונים, לרבות הנושא השיווקי המצריך לא פעם עבודה עם כלים שונים, עובדים שונים, עבודה מול לקוחות החברה, ספקים, יועצים ועוד.

אילו כלים יכולים להיות לנו שימושיים לאוטומציה שיווקית לצורך הגדלת כמות הלידים וסגירת יותר עסקאות?

ובכן ישנם כלים רבים ושונים שתוכלו להשתמש בהם, לפחות עשרות כאלה יהיו מומלצים. אנו בחברת טופמי מי מתמחים בהקמה והטמעה של חשבונות במערכות כמו MONDAY, SALESFORCE ואחרות. תוכלו ללמוד אודות המערכות הללו יותר באתר שלנו ובאמצעות יצירת קשר ושיחה עם הצוות המקצועי שלנו. לאחר אפיון מלא של העסק שלכם וצרכיו נוכל לסייע לכם בהתאמה והטמעה של הכלים הרלוונטיים בעסק שלכם. בהקשר השיווקי – תוכלו להיעזר בכלים הללו על מנת להגדיל את כמות הלידים בעסק שלכם, לסגור יותר עסקאות ולשפר את תהליכי השיווק והמכירה בעסק, לחסוך זמן, לשפר את שביעות רצון הלקוחות שלכם ועוד.

צור קשר דילוג לתוכן