הטמעה מוצלחת של מערכת CRM בארגון שלכם תלויה במידה רבה בהצבה של מטרות ויעדים כחלק מהאפיון וההטמעה של המערכת בתוך הארגון. ההטמעה איננה מתייחסת רק להקצאת משתמשים לעובדים ולמנהלים לצורך השימוש במערכת הCRM אלא יצירת שפה משותפת אותה יקדמו המנהלים בארגון ובה ידברו כל עובדי הארגון, בכל תפקיד ובכל מחלקה. הצבת מטרות ויעדים הינו חלק חשוב מאוד בתהליך האפיון הקודם לבחירת מערכת הCRM שלכם כיוון שהוא יעזור לכם להחליט לגבי המערכת המתאימה לכם ביותר, שאולי היא בכלל מערכת שתצטרכו לבנות בהתאמה אישית לצרכים שלכם ובכלל לבדוק את הכלים השונים הנדרשים לכם במערכת, לצד בניית השפה הארגונית המשותפת.
ניתן לחלק את המטרות והיעדים של הארגון שלכם ל2 קבוצות:
- שיפור וייעול של תהליכים קיימים
- יישום תהליכים חדשים בארגון
אלו הם היעדים העיקריים שתרצו להגיע אליהם בשימוש במערכת CRM איכותית המתאימה לכם, תוך בניית שפה משותפת בין העובדים ומול הלקוחות שלכם. הרעיון הוא ליצור מטרות ויעדים הגיוניים וריאליים מצד אחד, אך מספר יעדים מצומצמים שניתן יהיה לעקוב אחריהם. לאחר מכן תוכלו להרחיב את המטרות הללו בהדרגה. ראשית תרצו להגדיר מטרות כלליות, לדוגמה:
- לשפר את כמות הלקוחות בעסק
- להקים מחלקה חדשה
- לשפר את כמות המכירות
- ועוד.
לאחר מכן תוכלו לקחת כל אחת מהמטרות הגדולות/הכלליות שלכם ולפרק אותן לכדי מטרות קטנות וממוקדות יותר. לדוגמה במקרה הראשון של שיפור כמות הלקוחות בעסק, ייתכן ותרצו ללמוד כיצד לזהות לידים איכותיים יותר, לשפר את אחוזי המכירה בקרב אנשי המכירות בחברה, להגדיל את תקציב הלידים או לנהל את הקמפיין שלכם בצורה אפקטיבית יותר, לטפל בלקוחות הקיימים בצורה טובה יותר מה שיעזור לשמור עליהם לאורך זמן כלקוחות קבועים ועל ידי כך להגדיל את יותר מהר את מאגר הלקוחות שלכם, ועוד.
דוגמאות נוספות למטרות נרחבות יותר יכולות להיות קיצור זמני המתנה, הגדלת כמות המכירות על ידי אפסיילים, ייעול תהליכי עבודה במגוון דרכים ועוד. המטרות הללו צריכות להיות מוצגות בישיבות ובפגישות בתוך הארגון, להיות שגורות בפי העובדים והמנהלים ולהופיע כמובן גם במערכת הCRM עמה עובדים.
איך לבחור את מערכת הCRM המתאימה ביותר למטרות שלכם?
לאחר שתאפיינו את המטרות והיעדים שלכם, תוכלו לקבל תמונה כללית לגבי המצב בעסק שלכם ולאן אתם רוצים להגיע. בהתאם לכך תוכלו לבחור מערכת CRM שתתאים ליעדים שלכם ולכלים שאתם צריכים כתוצאה מכך. לדוגמה: אם אתם רוצים לשפר את כמות המכירות בעסק שלכם, תצטרכו כלים אפקטיביים לניהול יעיל של לידים, לניתוב של לידים באופן אוטומטי לנציג השירות הרלוונטי ועוד. ככל שתטפלו בלידים שלכם בצורה טובה יותר והמערכת שלכם תדע לאסוף יותר נתונים ובצורה מסודרת מהקמפיין שלכם, כך תוכלו לשפר את הנתונים והביצועים ולהגיע לתוצאות טובות יותר.
דבר נוסף שאתם רוצים לבדוק במערכת הCRM שלכם הוא כמובן את החבילות המוצעות, העלויות והאפשרות לחבר כלים שונים אל המערכת, לא רק לצורך איסוף מידע אלא גם לשיפור וייעול העבודה והאפשרויות במערכת. בחירת המערכת המתאימה לכם ביותר לא צריכה להתאים רק לאותה פעולה של הצבת מטרות ויעדים אלא גם לניהול העובדים שלכם, ניהול משימות שונות, שיפור תהליכי עבודה בארגון ושיפור השירות ללקוחות שלכם. אנו בטופמי נשמח לסייע לכם בבחירה והטמעה של מערכת CRM שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר. יש מבחר גדול של מערכות שונות, חלקן מובילות ומומלצות יותר, וניתן גם לבנות מערכת CRM בהתאמה אישית לצרכים שלכם. לפרטים נוספים צרו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.